Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Prowadzenie firmy-czy wszystko warto robić samodzielnie?
O prowadzeniu własnej działalności marzy wiele osób. Obecnie dużo łatwiej jest zrealizować takie marzenie, gdyż można korzystać na przykład z dotacji unijnych na
Twoja strona internetowa na szczycie wyszukiwarek?
Szanowny czytelniku! Pochodzisz z Chrzanowa? Jeśli czytasz ten artykuł, znaczy to, że jesteś właścicielem strony internetowej i zależy Ci, aby za krótki okres czasu widzieć
Święta w firmie
Okres okołoświąteczny to czas niezwykle emocjonujący nie tylko w życiu prywatnym ale także w firmowym. Zależnie od branży w jakiej działa firma może to być czas wzmożonych zamówień albo martwy okres. Specyfika
Systemy do projektowania stron WWW na licencje, pozycjonowanie sklepów Katowice. Strony responsywne, projektowanie logo dla firm Katowice
W przypadku, gdy jesteśmy naprawdę zmuszeni do tego, aby założyć własną stronę
Rejestracja logotypu i projektowanie logo firmy
Każda firma potrzebuje swoje logo, dzięki któremu będzie rozpoznawalna. Najlepiej w takich sytuacjach wynająć firmę, która profesjonalnie zajmie się szkicem, ale również
Agencja reklamowa w Lublinie. Jak wybrać dobrą i tanią agencję reklamy?
Agencja reklamowa zajmuje się prawidłową reklamą firmy, marki. Wiele osób zna jej działania, jednak nie do końca jest pewna na jakiej zasadzie opiera
Tani sposób na rozgłos
Każdej firmie zależy na tym, by szybko zainteresować swoją ofertą klientów. Jeśli firma posiada własną stronę w Internecie, to jeśli w odpowiedni sposób ją zareklamuje, korzystają z opcji pozycjonowania

Posted by on Sie 2, 2021 in Reklama i marketing |

Czym PR różni się od marketingu?

Czym PR różni się od marketingu?

Podobne, choć jednak różne

Różnice między marketingiem oraz public relations zdają się być jasne i wyraźnie zarysowane, jednakże mimo tego wciąż dla wielu osób są to synonimy i nie dostrzegają one nic złego w zamiennym stosowaniu tych terminów. Warto, wobec tego zwrócić uwagę na to, czym dokładnie różnią się te dwa pojęcia, a także jakich pól sięgają ich kompetencje – wiedza ta może okazać się bardzo cenna szczególnie dla tych, którzy dopiero wchodzą w ten świat i zaczynają interesować się uprzednio wymienionymi tematami. Jeśli chodzi o pr a marketing różnice mogą wydawać się subtelne, aczkolwiek zrozumienie ich jest bardzo istotne dla sukcesu firmy, marki czy konkretnego produktu.

Podstawowe różnice

Co do zasady, podstawową różnicą jaką można zauważyć między Public Relations a Marketingiem jest to, że marketing jako taki skupia się głównie na różnego rodzaju działaniach związanych ściśle z produktem (polityka cenowa, promocja, punkty sprzedaży), public relations zaś celuje bezpośrednio w umysły konsumentów, jego zadaniem jest wyrabianie opinii na temat danych usług i produktów z naszej oferty.

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że skuteczna kampania marketingowa nie jest możliwa do przeprowadzenia, jeśli wcześniej public relations nie przygotowało pod to odpowiednio gruntu.

PR fundamentem dla marketingu

Ciężko zaprzeczyć, że w kontekście całych działań marketingowych wokół firmy czy produktu, public relations jest swego rodzaju fundamentem. Wizerunek marki, osoby czy konkretnego produktu jest bardzo istotny, zwłaszcza podczas planowania strategii, która – jak łatwo się domyślić – ma być efektywna i budzić pozytywne skojarzenia. Zazwyczaj zleca się to specjalistom, nierzadko pozyskiwanym z zewnątrz specjalnie pod jakąś okazję.

Odpowiednio dobrana firma zajmująca się PR szybko zorientuje się w tym, jakie akcje trzeba podjąć, by marka była zauważalna i wyróżniała się spośród innych dostępnych na rynku.

Świadomość różnic zachodzących między public relations a marketingiem zdaje się być kluczowa dla przedsiębiorcy, jako że umożliwia to bieżące analizowanie tego, czy zatrudniona przez niego firma lub osoba rzeczywiście postępuje właściwie w trakcie trwającej kampanii reklamowej.