Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Bezpieczny komputer i Internet - pozycjonowanie stron na śląsku: Zabrze i Katowice
Kiedy zlecamy dedykowane rozwiązania czy to na stworzenie strony czy też na pozycjonowanie stron na Śląsku w miastach jak Katowice czy
Idealne opakowanie
Mieszkasz w Warszawie i jesteś właścicielem firmy projektującej opakowania? Wspaniale! Z racji tego, że zbliża się okres świąteczny, Twoi pracownicy będą mieli ręce pełne roboty i na pewno nie będziesz
Twoja strona internetowa na szczycie wyszukiwarek?
Szanowny czytelniku! Pochodzisz z Chrzanowa? Jeśli czytasz ten artykuł, znaczy to, że jesteś właścicielem strony internetowej i zależy Ci, aby za krótki okres czasu widzieć
Witryna firmowa w Internecie
W dzisiejszych czasach nikt już chyba nie ma wątpliwości, że każda profesjonalna firma powinna mieć swoją firmową witrynę w Internecie. Strona firmowa powinna być przyjazna dla oka, w miarę
Ciekawa praca - responsywne strony internetowe Warszawa. Tworzenie stron www
Jeżeli ktoś wie co robi jest w stanie z zakładania i projektowania takich stron www spokojnie się utrzymać, ważne żeby wiedzieć jak robić responsywne
Przygotowanie strony - wypozycjonowanie strony WWW. Projektowanie stron Chrzanów
Muszę przyznać, że dla mnie coś takiego jak projektowanie www to po prostu czarna magia. Nie mam o tym zielonego pojęcia dlatego gdybym
Kampanie reklamowe: agencje interaktywne facebook
Agencja interaktywna ma bardzo szerokie działanie. Jest to dziedzina założona w niedawnym czasie, która z początku miała odpowiadać za reklamę internetową. Agencja świadczy

Posted by on Sie 2, 2021 in Reklama i marketing |

Czym PR różni się od marketingu?

Czym PR różni się od marketingu?

Podobne, choć jednak różne

Różnice między marketingiem oraz public relations zdają się być jasne i wyraźnie zarysowane, jednakże mimo tego wciąż dla wielu osób są to synonimy i nie dostrzegają one nic złego w zamiennym stosowaniu tych terminów. Warto, wobec tego zwrócić uwagę na to, czym dokładnie różnią się te dwa pojęcia, a także jakich pól sięgają ich kompetencje – wiedza ta może okazać się bardzo cenna szczególnie dla tych, którzy dopiero wchodzą w ten świat i zaczynają interesować się uprzednio wymienionymi tematami. Jeśli chodzi o pr a marketing różnice mogą wydawać się subtelne, aczkolwiek zrozumienie ich jest bardzo istotne dla sukcesu firmy, marki czy konkretnego produktu.

Podstawowe różnice

Co do zasady, podstawową różnicą jaką można zauważyć między Public Relations a Marketingiem jest to, że marketing jako taki skupia się głównie na różnego rodzaju działaniach związanych ściśle z produktem (polityka cenowa, promocja, punkty sprzedaży), public relations zaś celuje bezpośrednio w umysły konsumentów, jego zadaniem jest wyrabianie opinii na temat danych usług i produktów z naszej oferty.

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że skuteczna kampania marketingowa nie jest możliwa do przeprowadzenia, jeśli wcześniej public relations nie przygotowało pod to odpowiednio gruntu.

PR fundamentem dla marketingu

Ciężko zaprzeczyć, że w kontekście całych działań marketingowych wokół firmy czy produktu, public relations jest swego rodzaju fundamentem. Wizerunek marki, osoby czy konkretnego produktu jest bardzo istotny, zwłaszcza podczas planowania strategii, która – jak łatwo się domyślić – ma być efektywna i budzić pozytywne skojarzenia. Zazwyczaj zleca się to specjalistom, nierzadko pozyskiwanym z zewnątrz specjalnie pod jakąś okazję.

Odpowiednio dobrana firma zajmująca się PR szybko zorientuje się w tym, jakie akcje trzeba podjąć, by marka była zauważalna i wyróżniała się spośród innych dostępnych na rynku.

Świadomość różnic zachodzących między public relations a marketingiem zdaje się być kluczowa dla przedsiębiorcy, jako że umożliwia to bieżące analizowanie tego, czy zatrudniona przez niego firma lub osoba rzeczywiście postępuje właściwie w trakcie trwającej kampanii reklamowej.