Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Czy warto otworzyć agencję reklamową?
W każdym nawet małym mieście znajdziemy co najmniej kilka agencji reklamowych. Wydawać by się mogło, że nie potrzeba ich więcej, jednak gdy zapytamy dowolnego przedsiębiorce to okaże
Twoja strona www na szczytach wyszukiwarek
Drogi Warszawiaku! Jesteś właścicielem strony internetowej i marzysz o tym, aby któregoś dnia pojawiła się na pierwszej stronie wyszukiwarek? Już o topowej pozycji nie wspominając!
Twoja strona internetowa na pierwszych pozycjach Google
Szanowny mieszkańcu miasta Gdynia! Skoro czytasz ten artykuł, oznacza to, że jesteś właścicielem strony internetowej, która stosunkowo niedawno rozpoczęła swoją
Kampanie reklamowe: agencje interaktywne facebook
Agencja interaktywna ma bardzo szerokie działanie. Jest to dziedzina założona w niedawnym czasie, która z początku miała odpowiadać za reklamę internetową. Agencja świadczy
Najlepszy sklep internetowy
Jesteś właścicielem sklepu internetowego i pragniesz, aby Twoja działalność prężnie się rozwijała i każdego dnia przynosiła coraz więcej profitów? Nic dziwnego - marzy o tym każdy właściciel,
Nowa strona, marketing społecznościowy - agencje interaktywne facebook. Kampanie facebook
Osobiście uważam, że na czymś takim jak projektowanie stron www trzeba się niestety znać. Ja osobiście nie mam o tym pojęcia. Wydaje
Zadbaj o swoją stronę internetową!
Drogi właścicielu strony internetowej! Twoja działalność jest bardzo rozbudowana, a witryna www zawiera wiele treści, podstron i odnośników? W takim razie trafiłeś na idealny artykuł

Posted by on Sie 2, 2021 in Reklama i marketing |

Czym PR różni się od marketingu?

Czym PR różni się od marketingu?

Podobne, choć jednak różne

Różnice między marketingiem oraz public relations zdają się być jasne i wyraźnie zarysowane, jednakże mimo tego wciąż dla wielu osób są to synonimy i nie dostrzegają one nic złego w zamiennym stosowaniu tych terminów. Warto, wobec tego zwrócić uwagę na to, czym dokładnie różnią się te dwa pojęcia, a także jakich pól sięgają ich kompetencje – wiedza ta może okazać się bardzo cenna szczególnie dla tych, którzy dopiero wchodzą w ten świat i zaczynają interesować się uprzednio wymienionymi tematami. Jeśli chodzi o pr a marketing różnice mogą wydawać się subtelne, aczkolwiek zrozumienie ich jest bardzo istotne dla sukcesu firmy, marki czy konkretnego produktu.

Podstawowe różnice

Co do zasady, podstawową różnicą jaką można zauważyć między Public Relations a Marketingiem jest to, że marketing jako taki skupia się głównie na różnego rodzaju działaniach związanych ściśle z produktem (polityka cenowa, promocja, punkty sprzedaży), public relations zaś celuje bezpośrednio w umysły konsumentów, jego zadaniem jest wyrabianie opinii na temat danych usług i produktów z naszej oferty.

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że skuteczna kampania marketingowa nie jest możliwa do przeprowadzenia, jeśli wcześniej public relations nie przygotowało pod to odpowiednio gruntu.

PR fundamentem dla marketingu

Ciężko zaprzeczyć, że w kontekście całych działań marketingowych wokół firmy czy produktu, public relations jest swego rodzaju fundamentem. Wizerunek marki, osoby czy konkretnego produktu jest bardzo istotny, zwłaszcza podczas planowania strategii, która – jak łatwo się domyślić – ma być efektywna i budzić pozytywne skojarzenia. Zazwyczaj zleca się to specjalistom, nierzadko pozyskiwanym z zewnątrz specjalnie pod jakąś okazję.

Odpowiednio dobrana firma zajmująca się PR szybko zorientuje się w tym, jakie akcje trzeba podjąć, by marka była zauważalna i wyróżniała się spośród innych dostępnych na rynku.

Świadomość różnic zachodzących między public relations a marketingiem zdaje się być kluczowa dla przedsiębiorcy, jako że umożliwia to bieżące analizowanie tego, czy zatrudniona przez niego firma lub osoba rzeczywiście postępuje właściwie w trakcie trwającej kampanii reklamowej.