Pages Menu
 

Categories Menu
Projektowanie stron internetowych i reklama - Kolokacja serwerów: szafy serwerowe
Internet króluje już od lat, zarówno pod kątem wiedzy, jak i informacji. Praktycznie każdy jeden użytkownik, widzi w nim coś, co może się
Jak promować swoją firmę w Internecie
Obecnie na rynku działa wiele firm, które prowadzą sprzedaż produktów czy usług przez Internet. Są to z reguły jednoosobowe firmy, których właściciele pracują w zaciszu własnego domu.
Najtańsze pieczątki firmowe w Katowicach
Pieczątki firmowe są rozpoznawalnym znakiem większości firm. W naszym kraju nie ma wymagań na jej posiadanie. Posiadanie jednak oszczędza nam czasu. Nie będziemy musieli wypełniać
Witryna firmowa w Internecie
W dzisiejszych czasach nikt już chyba nie ma wątpliwości, że każda profesjonalna firma powinna mieć swoją firmową witrynę w Internecie. Strona firmowa powinna być przyjazna dla oka, w miarę
Wymiana linkami -pozycjonowanie stron www. Dom mediowy Kraków, agencja adwords
Wydaje mi się, że jeżeli chodzi o coś takiego jak bezpłatna promocja strony www to z tym zadaniem poradzi sobie praktycznie każdy człowiek,
Responsywne strony internetowe - jak wykonać? Komu zlecić w Gdańsku?
W dzisiejszych czasach oglądanie stron internetowych możliwe jest nie tylko z komputerów, laptopów, ale także z małych urządzeń przenośnych. Responsywne
Twoja strona www na szczytach wyszukiwarek
Drogi Warszawiaku! Jesteś właścicielem strony internetowej i marzysz o tym, aby któregoś dnia pojawiła się na pierwszej stronie wyszukiwarek? Już o topowej pozycji nie wspominając!

Posted by on sie 2, 2021 in Reklama i marketing |

Czym PR różni się od marketingu?

Czym PR różni się od marketingu?

Podobne, choć jednak różne

Różnice między marketingiem oraz public relations zdają się być jasne i wyraźnie zarysowane, jednakże mimo tego wciąż dla wielu osób są to synonimy i nie dostrzegają one nic złego w zamiennym stosowaniu tych terminów. Warto, wobec tego zwrócić uwagę na to, czym dokładnie różnią się te dwa pojęcia, a także jakich pól sięgają ich kompetencje – wiedza ta może okazać się bardzo cenna szczególnie dla tych, którzy dopiero wchodzą w ten świat i zaczynają interesować się uprzednio wymienionymi tematami. Jeśli chodzi o pr a marketing różnice mogą wydawać się subtelne, aczkolwiek zrozumienie ich jest bardzo istotne dla sukcesu firmy, marki czy konkretnego produktu.

Podstawowe różnice

Co do zasady, podstawową różnicą jaką można zauważyć między Public Relations a Marketingiem jest to, że marketing jako taki skupia się głównie na różnego rodzaju działaniach związanych ściśle z produktem (polityka cenowa, promocja, punkty sprzedaży), public relations zaś celuje bezpośrednio w umysły konsumentów, jego zadaniem jest wyrabianie opinii na temat danych usług i produktów z naszej oferty.

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że skuteczna kampania marketingowa nie jest możliwa do przeprowadzenia, jeśli wcześniej public relations nie przygotowało pod to odpowiednio gruntu.

PR fundamentem dla marketingu

Ciężko zaprzeczyć, że w kontekście całych działań marketingowych wokół firmy czy produktu, public relations jest swego rodzaju fundamentem. Wizerunek marki, osoby czy konkretnego produktu jest bardzo istotny, zwłaszcza podczas planowania strategii, która – jak łatwo się domyślić – ma być efektywna i budzić pozytywne skojarzenia. Zazwyczaj zleca się to specjalistom, nierzadko pozyskiwanym z zewnątrz specjalnie pod jakąś okazję.

Odpowiednio dobrana firma zajmująca się PR szybko zorientuje się w tym, jakie akcje trzeba podjąć, by marka była zauważalna i wyróżniała się spośród innych dostępnych na rynku.

Świadomość różnic zachodzących między public relations a marketingiem zdaje się być kluczowa dla przedsiębiorcy, jako że umożliwia to bieżące analizowanie tego, czy zatrudniona przez niego firma lub osoba rzeczywiście postępuje właściwie w trakcie trwającej kampanii reklamowej.