Pages Menu
 

Categories Menu
Promocyjne pendrive z Twoją reklamą
Jesteś właścicielem firmy i poszukujesz nowych klientów? W dzisiejszych czasach walka o klienta jest naprawdę trudna. Na rynku nowe firmy mnożą się jak oszalałe, a klientów nie przybywa
Najlepsza agencja reklamowa
Drogi mieszkańcu Wrocławia! Szukasz agencji reklamowej, która sprawdzi się najlepiej i spełni wszystkie Twoje oczekiwania? Twoja firma wypuszcza na rynek nowy produkt i zależy Ci na jego promocji
Internetowe pomysły na pozbycie się zbędnych przedmiotów. Ogłoszenia, sprzedaż w internecie...
Każdy z nas ma w domu wiele niepotrzebnych rzeczy, które tylko zagracają i zabierają cenną przestrzeń. Ich sprzedaż to nie
Projektowanie opakowań - jak to zrobić? Komu zlecić w Warszawie?
Przedsiębiorstwo sprzedające produkty wie, jak bardzo ważne są projekty opakowań. Głównym ich zadaniem jest zachęcenie do zakupu danej rzeczy. Dobrze zaprojektowane
Szukanie produktu - pozycjonowanie stron internetowych Gdynia
W dzisiejszych czasach wszyscy zawsze pytają o cenę jakiejś usługi czy produktu. Zdaniem wielu ludzi coś takiego, jak na przykład bezpłatna promocja strony
Jak promować swoją firmę w Internecie
Obecnie na rynku działa wiele firm, które prowadzą sprzedaż produktów czy usług przez Internet. Są to z reguły jednoosobowe firmy, których właściciele pracują w zaciszu własnego domu.
Tworzenie profesjonalnych stron internetowych - projektowanie stron internetowych w Gdańsku
W dzisiejszych czasach większość firm posiada swoje strony internetowe. Czasami są zlecane specjalistycznym agencjom, ale również

Posted by on sie 2, 2021 in Reklama i marketing |

Czym PR różni się od marketingu?

Czym PR różni się od marketingu?

Podobne, choć jednak różne

Różnice między marketingiem oraz public relations zdają się być jasne i wyraźnie zarysowane, jednakże mimo tego wciąż dla wielu osób są to synonimy i nie dostrzegają one nic złego w zamiennym stosowaniu tych terminów. Warto, wobec tego zwrócić uwagę na to, czym dokładnie różnią się te dwa pojęcia, a także jakich pól sięgają ich kompetencje – wiedza ta może okazać się bardzo cenna szczególnie dla tych, którzy dopiero wchodzą w ten świat i zaczynają interesować się uprzednio wymienionymi tematami. Jeśli chodzi o pr a marketing różnice mogą wydawać się subtelne, aczkolwiek zrozumienie ich jest bardzo istotne dla sukcesu firmy, marki czy konkretnego produktu.

Podstawowe różnice

Co do zasady, podstawową różnicą jaką można zauważyć między Public Relations a Marketingiem jest to, że marketing jako taki skupia się głównie na różnego rodzaju działaniach związanych ściśle z produktem (polityka cenowa, promocja, punkty sprzedaży), public relations zaś celuje bezpośrednio w umysły konsumentów, jego zadaniem jest wyrabianie opinii na temat danych usług i produktów z naszej oferty.

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że skuteczna kampania marketingowa nie jest możliwa do przeprowadzenia, jeśli wcześniej public relations nie przygotowało pod to odpowiednio gruntu.

PR fundamentem dla marketingu

Ciężko zaprzeczyć, że w kontekście całych działań marketingowych wokół firmy czy produktu, public relations jest swego rodzaju fundamentem. Wizerunek marki, osoby czy konkretnego produktu jest bardzo istotny, zwłaszcza podczas planowania strategii, która – jak łatwo się domyślić – ma być efektywna i budzić pozytywne skojarzenia. Zazwyczaj zleca się to specjalistom, nierzadko pozyskiwanym z zewnątrz specjalnie pod jakąś okazję.

Odpowiednio dobrana firma zajmująca się PR szybko zorientuje się w tym, jakie akcje trzeba podjąć, by marka była zauważalna i wyróżniała się spośród innych dostępnych na rynku.

Świadomość różnic zachodzących między public relations a marketingiem zdaje się być kluczowa dla przedsiębiorcy, jako że umożliwia to bieżące analizowanie tego, czy zatrudniona przez niego firma lub osoba rzeczywiście postępuje właściwie w trakcie trwającej kampanii reklamowej.